PŘES VELKÝ KOTEL NAD OVČÁRNU, PO HŘEBENI K JELENÍ STUDÁNCE A ZPĚT DO KARLOVA

Tentokrát jsme museli z různých důvodů odsunout naši turistickou vycházku odsunout ze soboty na neděli, což se ale nakonec ukázalo jako šťastný tah. Počasí nebylo o víkendu zrovna moc přívětivé, bylo zataženo, poprchávalo, ale zrovna v neděli byla inverze a na horách tak bylo nádherné podzimní počasí.
Ráno vyjíždíme z umračeného Krnova, za Bruntálem dokonce projíždíme v mlze. Naše obavy se začínají rozvolňovat až v Karlově, kde parkujeme až skoro na jeho konci u kopce zvaného "Olomoučák".
Z Parkoviště pokračujeme podél říčky Moravice a po modré turistické trase NS Velká kotlina.
První krátkou zastávku máme u studánky pod Velkou Kotlinou...
...a o chvíli pak už začínáme zdolávat Velkou kotlinu.
Další menší pauzu pak máme u přístřešku ve Velkém kotli, odkud je pěkný výhled na hřeben
O něco dál pak procházíme kolem dalšího odpočívadla.
U rozcestí "Nad Velkým kotlem" se napojujeme na žlutou turistickou trasu a stoupáme dále k rozcestníku "Nad Ovčárnou". Za námi jde krásně vidět dnešní  inverze a před námi vysílač na Pradědu a Čertovy kameny.
Počasí a výhledy jsou zde parádní a oproti obcím pod námi je to opravdu velký rozdíl. Dnes jsme měli opravdu štěstí a doma nám to pak všichni záviděli :)
Kousek za rozcestím "Nad Ovčárnou" už vede trasa zvolna z kopce po hřebeni "Světem horských luk" směrem na Skřítek. Na začátku se ještě párkrát ohlídneme zpátky na Praděd....
.. fotíme také inverzi...
... a nebo také pěknou oblohu lemující čáry po letadlech.
A protože na cestě není žádné občerstvení, dojde u "Jelení studánky" na svačiny
Pár metrů za "Jelení studánkou odbočujeme z hřebenu a začínáme klesat kolem borůvčí, bývalého vleku.
Na Alfrédce děláme poslední pauzu a vracíme se po zelené turistické trase do Karlova.
Po 22 km jsme zpátky v Karlově a hledáme nějakou restauraci, kde by se dalo najíst. Tu nacházíme v chatě Kazmarka, kde jsme s jídlem spokojeni a můžeme tak ukončit dnešní povedený den.
INFO:
Vzdálenost: 22 km
Nastoupané metry: 803 m.
Čas: 6:38 hod / čistý 4:52 hod.