Přeskočit na hlavní obsah

HROUZOVKA RUN 2018

Na konci září jsem si letos splnil můj cíl 8000 km na kole a mohl jsem si tak po delší době opět nazout běžecké boty. Žádné pravidelné tréninky to ale nebyli a to také z důvodu několika turistických výletů (Lysá hora, okolí Rejvízu, Zlatohorský treking, Jeseníky).

Poslední úterý před startem Hrouzovky jsem si byl vyzkoušet 15 km, ale čas 1:25 hod. do mě moc optimismu nenahnal, utěšoval jsem se ale časy ostatních tréninků, kde jsem byl o trošku rychlejší jak loni. Také jsem letos stihl do Hrouzovky devět tréninků, což bylo o tři více jak loni :)





V den závodu, stejně jak loni, počasí přálo, trasa byla suchá a já stejně nervózní jak před rokem:)

Na startu jsem si vštěpoval že se musím držet nějaké skupinky běžců, kteří mě potáhnou k lepšímu času, protože když běžím sám, neumím odhadnout správné tempo, neumím se zmáčknout a jsem tak pomalejší.


Po startu jsem se nejdřív držel mého výborného loňského vodiče, ale po chvíli se mi zdálo jeho tempo pomalé a já se tak hnal více dopředu. Dopředu teda úplně ne, protože většina mi utekla hned po startu :)


Na prvním horizontu jsem si ale už oťukal pár běžců s kterými bych mohl běžet a začal se jich držet. Bohužel ke konci prvního seběhu k Hájnickým rybníkům mi někteří poodskočili, protože jsem nevěděl jestli bych to tempo udržel a nehnal se tak za nimi.


V další části následovalo menší stoupání směr Býkov. Když jsem viděl, že ti moji dva soupeři jsou přibližně pořád ode mě stejně (cca 50-100 m.), nadával jsem si, že jsem se jich neudržel. Ke konci stoupání ale jeden z této dvojice odcouval ke mě a pokračovali jsme spolu až na okraj Býkova, kde následoval prudší výběh podél lesa. Zde jsem se mu vzdálil a trochu i přiblížil i běžci přede mnou.
Trasa se zde otáčela a tak následoval nejdříve prudší seběh, kde jsem to risknul a napálil to co to dalo. Nakonec dík tomu seběhu jsem doběhl posledního z mých vytipovaných vodičů :)


Trasa dále lehce klesala a můj spoluběžec to vzal docela rychle, sám bych určitě tak rychle neběžel. Chvílemi jsem si říkal ať už je kopec, ať si odpočinu. Od Hájnických rybníků pak následoval poslední kopec, v kterém jsem několikrát kolaboval :). Stále v mojí hlavě rotovala myšlenka že zastavím, ale nakonec se mi podařilo silou vůle vytrvat. Do cíle pak už naštěstí vedla cesta z kopce, což mě zachránilo, protože ve mě opravdu nic nezbylo.


Oficiální čas 1:15:05 pak byl pro mě opravdu milým překvapením. První půlku jsem běžel prakticky svým tempem, ale v té druhé bych sám tak rychlý opravdu nebyl a vděčím tak za čas mému vodiči :)

Ještě pro vrtali, kteří si všimli, že tam mám dvě zastávky. Ta první je, že jsem zakopl o kořen a natáhl jsem se :), ta druhá je, když spadl ten můj spoluběžec, tak jsem na něho počkal. Fotku letos mi letos nikdo neudělal :) a tak jsem ti tu jednu půjčil z FB


Ještě bych se měl zmínit, že tento závod pořádal Klub orientačních sportů TJ Lokomotiva Krnov ve spolupráci s SVČ Krnov.



Celkově 25 místo (muži 23. místo z 34. míst, s ženami 25. místo z 51. míst)

Edit: Po týdnu jsem se dozvěděl, že jsem byl napsán do špatné kategorie D (nad 60 let). Správně jsem měl být v kategorii C (50 -60 let).
Ale výsledek je stejný i v kategorii C bych byl na třetím místě :)

INFO
Web: https://koskrnov.cz/zavody/hrouzovka-2018/
Výsledky: https://koskrnov.files.wordpress.com/2018/11/...

TRASA:
www.strava.com/activities/1956157165
- https://connect.garmin.com/modern/activity/3151010548



Graf : Výškový profil / Tempo běhu / Srdeční tep

Tempo po kilometru a srovnání s minulým rokem

GRAFY







Graf nadmořské výšky vs grafy: relativní ekonomika běhu (je založena na počtu srdečních úderu k uběhnuté vzdálenosti) a aktuálních energetických výdajů.
Graf tepové frekvence vs RPI - index výkonu běhuJe to vzorec založený na tempu, srdeční frekvenci a vzdálenosti, která se automaticky vypočítává při běhu, první hodnoty se zobrazí po 10 minutách spuštěníHodnoty by měly být mezi 30-70 na konci běhu a jsou velmi dobrým indikátorem pro porovnání výkonu mezi různými běhy. 

Grafy HRSS - Tréninkové zatížení na základě vaší činnosti srdce. HRSS závisí na délce a intenzitě cvičení. HRSS je založen na rovnici exponenciálního měřítka.Podle Stravistixu je HRSS přesnější než Training Impulse (TRIMP)

Graf běžecké efektivity. Vyšší rychlost / rychlejší tempo společně s nižší tepovou frekvencí znamená nižší hodnotu BpKM (tepy za km) a právě nižší hodnota značí lepší efektivitu.

Statistika



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

ODZNAKY NA GARMIN CONNECT

Oblíbené Garmin Odznáčky najdete jak na webovém Garmin Connect tak v mobilní aplikaci Connect.  Můžete je dostat např. za nějakou uběhnutou či ujetou vzdálenost, za 8 hodin spánku, dechové cvičení, aktivitu pod nulou, aktivita před sedmou nebo po desáté hodině, vytvoření tréninku, cíle, novou výbavu a mnoho dalšího.

GARMIN CONNECT BETA 2024

🅶 Garmin čím dále více uživatelům, nabízí možnost vyzkoušet beta verzi platformy Connect . Tu si nemůžete nikde stáhnout, ani si o ni zažádat. Garmin ji, podle svého vyjádření, nabízí náhodně. Podle prvotních informací se finální spuštění plánuje v druhé polovině roku 2024, ale možná se ji dočkáme i dříve. Změna se týká domovské obrazovky , kterou si můžete přizpůsobit vašim cílům a prioritám. Tím získáte přehlednější a rychlejší přístup k informacím, které vás zajímají. Jak si nastavíte domovskou stránku v mobilní aplikaci, tak se vám zobrazí prakticky stejně ve webové verzi. Nemusíte si je tak nastavovat zvlášť jak doposud.

GARMIN: NECHODÍ NOTIFIKACE NA HODINKY, ODPOJUJE SE BLUETOOTH

U telefonů, které si samy optimalizují baterii např. Huawei, Honor, Xaomi jsou problémy, že se hodně lidem na hodinkách nezobrazují notifikace (SMS, upozornění na volání, zprávy ze sociálních sítí,...), případně se jim odpojuje Bluetooth.