Přeskočit na hlavní obsah

VKJ 15 - PO SEVERNÍ STRANĚ JESENÍKŮ - RAMZOVÁ, OBŘÍ SKÁLY, REJVÍZ, H.HOLČOVICE

V sobotu jsem nasedl na vlak do Jeseníku a vyrazil za dalšími vrcholy Vrchařské koruny Jesenicka. Vlakový spoj do Jeseníku byl dlouho v ohrožení, protože ho dráhy chtěli zrušit. Část trasy vede přes Polsko, kde se s tratí hodně dlouho nic neděje, přičemž polská strana vybírá stále vysoké poplatky za využívání této cesty. Aspoň pro letošek je tato trasa ale zachována. Byla by ale velká škoda ji zrušit, protože se turisté pokud nemají auto, do této lokality nemají jak dostat.

Při odjezdu mě trochu překvapilo, že přijeli jen dva vagóny Regionovy. Vlak byl za chvíli přecpaný, naštěstí příjemné paní průvodčí nevadilo, že jsme do chodbičky naskládali ještě deset kol.
V Jeseníku jsme přestoupili už do normálního vlaku do Zábřehu na Moravě. Zde už bylo zase více nevyužitých háků na kola. Ale už k trase.

Po vystoupení v Ramzové jsme začali stoupat 

kolem stanice lanovky a pak lesní asfaltovou cestou po cyklotrase č.6208. Na rozcestí "Pod Obřími skálami" jsme se na chvíli zastavili a pokochali výhledy. 
Kousek pak naše cesta pokračovala z kopce až když za jednou ze zatáček nás překvapil prudší výjezd po kamenité cestě. Asi po 800 metrech 
ale nezpevněná cesta skončila a my od rozcestí "Pod Strmým" stoupali dále již po zpevněné cestě až k Obřím skalám (1082 m.)


Obří skály (1082 m n. m.) jsou rozsáhlým skalním útvarem, ležícím zhruba 7 km jihozápadně od města Jeseníku, na severním úbočí hory Šerák (1 351 m) v Hrubém Jeseníku a na okraji NPR Šerák - Keprník. Nad skalami na cestě je dřevěný přístřešek.

Obří skály jsou dobře viditelné ze širokého okolí, a zároveň poskytují nádherný rozhled do údolí Jeseníku (řeky Bělé), Horní Lipové a Lipové - Lázní, ke Smrku v Rychlebských horách či do sousedního Polska na Otmuchowská jezera.
Skaliska jsou vysoká 10 – 16 m a mají typické znaky zvětrávání svoru (žlábky, pokličky, skalní okno).



Z Obřích skal sjíždíme po cyklotrase č. 6208 opět přes rozcestí "Pod Strmým" a dále přes rozcestí "Javořík" po asfaltové cestě až do Adolfovic.
Zde přejíždíme na druhý klidnější břeh říčky Bělá a poté stoupáme po cyklotrase č. 6209 podél Šumného potoka. Za druhou z ostřejších zatáček odbočujeme na nezpevněnou cyklotrasu č. 6248, projíždíme kolem přístřešku u Bublavého pramene a po chvíli už vyjíždíme z lesa u Rejvízu.

Tato horská osada je známá svým čistým vzduchem a mechovým jezírkem. Po občerstvení na farmě na

Orlím vrchu míříme z Rejvízu po dobře sjízdné nezpevněné modré tur.trase, přes rozcestí "Nad Horním údolím" k "Pramenům Opavice".

Již po asfaltové cestě sjíždíme do Heřmanovic za kterými ale opět míříme do lesa a po žluté tur. trase pokračujeme směrem ke Sokolím skálám. Naštěstí je sucho a tak je nezpevněná cesta sjízdná, ale i tak se zde objevují kaluže vody.
Před Sokolími skalami odbočujeme na již daleko lepší nezpevněnou cestu a vychutnáváme si skoro 3 km sjezd k Sokolímu dolu. Sjezd je vzápětí odměněn stoupáním k rozhledně "Na Skalce" u Horních Holčovic.

Po obhlídce rozhledny klesáme po asfaltové cestě za obec Jelení, za kterou stoupáme do "Opičí země". Od rozcestí "Kamenná bouda" si odskočíme k Mořskému oku nad Karlovicemi. Po asfaltové cestě pak klesáme přes Staré Purkartice, Hošťálkovy do Krásných Louček. Po cyklotrase č.55 pak již dojíždíme zpátky do Krnova.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

ODZNAKY NA GARMIN CONNECT

Oblíbené Garmin Odznáčky najdete jak na webovém Garmin Connect tak v mobilní aplikaci Connect.  Můžete je dostat např. za nějakou uběhnutou či ujetou vzdálenost, za 8 hodin spánku, dechové cvičení, aktivitu pod nulou, aktivita před sedmou nebo po desáté hodině, vytvoření tréninku, cíle, novou výbavu a mnoho dalšího.

GARMIN: NECHODÍ NOTIFIKACE NA HODINKY, ODPOJUJE SE BLUETOOTH

U telefonů, které si samy optimalizují baterii např. Huawei, Honor, Xaomi jsou problémy, že se hodně lidem na hodinkách nezobrazují notifikace (SMS, upozornění na volání, zprávy ze sociálních sítí,...), případně se jim odpojuje Bluetooth.

MUSÍ CYKLISTA POUŽÍT CYKLOSTEZKU ?

OD 1.1.2022 PLATÍ NOVELA ZÁKONA O PROVOZU NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH. DOŠLO TAK K ZRUŠENÍ DVOJSMYSLNÉHO VYSVĚTLOVÁNÍ PŘEDCHOZÍ VERZE ZÁKONA. Aktualizováno 26.12.23 Nejvyšší správní soud   potvrdil , že z  § 57 odst. 1 zákona o silničním provozu nevyplývá povinnost cyklisty užít stezku pro chodce a cyklisty . Cyklista je totiž účastníkem silničního provozu ve smyslu § 2 zákona o silničním provozu a náleží mu veškerá práva a povinnosti z toho vyplývající. Není-li pozemní komunikace označena dopravní značkou „Zákaz vjezdu jízdních kol“, může ji cyklista využít i za situace, kdy se v blízkosti nachází stezka pro chodce a cyklisty. Článek na Novinky.cz  / Rozsudek Nejvyššího správního soudu a  tisková zpráva .