43.ZLATOHORSKÝ TREKING 25 KM - 2020

Jak je již tradicí této události, první říjnovou sobotu se konal Zlatohorský TREKING, tentokrát již 43. ročníkByla to moje bohužel teprve třetí účast na této skvělé akci od roku 2017, loni jsem se kvůli počasí nezúčastnil.
Ráno vyjíždíme z Krnova raději už po sedmé, ať jsme ve Zlatých Horách k osmé hodině, kdy je začátek naší trasy na 25 km (jinak se dá vyrazit i později, ale v cíli musíte být do šesté hodiny). Předloni jsme vyjeli později a museli jsme čekat déle ve frontě na registraci. Letos asi kvůli koronaviru zde tolik lidí není a díky tomu, že jsme si registraci provedli již přes internet, tak vydání startovního lístku je rychlé.
Než se nachystáme je již 8:20 hodin, označujeme si start a vyrážíme s přáteli na trať.

Po třech kilometrech přicházíme k prvnímu samoobslužnému kontrolnímu stanovišti u Zlatorudných mlýnů.

Před pár lety tu býval les, dnes už to zde bohužel vypadá jinak.

Po lesní cestě přicházíme k další zastávce, Hotýlku u Pekina v Dolním Údolí, kde je kontrolní stanoviště s občerstvením.

Letos se nejde kvůli zvířatům po pastvišti, ale i tak nás čeká pořádné stoupání až na hřeben, směrem k Táborským skalám.

Na chvílí se nám také otevře pohled do okolí.

Za štolou Melchior jsme u dalšího kontrolního bodu s občerstvením, jako všude je zde čaj a navíc tu mají i oplatek.

Poslední prudší stoupání v této oblasti je k Táborským skalám. Bohužel cesta tu už není, jen spadlé stromy a tak je závěrečný úsek na hřeben náročnější.
Nahoře nás čeká překvapení, protože kde býval hluboký les, je dnes prázdno.

Zde je srovnání mezi rokem 2017 - 2020.

Na konci oblasti Táborských skal opět kráčíme do lesa

Po hřebeni docházíme na Příčný vrch za kterým začínáme sestupovat kolem Hornických skal k Heřmanovicím. Zde se vždy opékali špekáčky, ale letos máme obavy, že kvůli koronaviru nic nebude, protože i ve Zlatých Horách letos nebyla domácí škvarková pomazánka.
K naší radosti, ale ani letos špekáčky nechybí :). Bohužel je zde nějak moc včel a kromě ostatních bodá jedna i mě :(

Od kontroly přecházíme silnici a pokračujeme směrem k pramenu Osoblahy. Je zde krásně vidět jak přecházíme na druhý hřeben (vpravo) na kterém je již vidět rozhledna na Biskupské kupě.

O něco dál opouštíme silnici na Petrovice a po žluté tur. trase směřujeme na Petrovy boudy. Jak již minule stále pokračujeme po lesní cestě a nevšimneme si, že žlutá pokračuje na vrchol Větrná jinudy. Musíme se tak opět drápat do kopce zpátky na žlutou tur. trasu.

Poryvy větru jsou dnes opravdu hodně velké a vidíme popadané stromy a pak i ty co jim k tomu moc nezbývá.

Na Petrových boudách je další kontrola a kromě čaje ani zde nechceme nalít štamprli slivovice :)

Z Petrových boud nás čeká dnešní poslední stoupání k rozhledně Biskupská kupa, kde je samoobslužné kontrolní stanoviště. Zde jsme si již zvykli, že na hřebenu již také mnoho stromů nezbylo.

Vstup na rozhlednu je v rámci Zlatohorského trekingu zdarma, ale nahoře tak foukalo, že jsme jen vystrčili hlavu na fotku a hned jsme raději zmizeli.

Začátek sestupu od rozhledny je docela prudký, což není moc příjemné, navíc  část cesty jdeme úzkou pěšinkou, která je pod vodou.

Na chvíli se zastavujeme jen u Mnichova kamene.

V poslední části cesty procházíme kolem kaple Sv. Rochuse.

V 16:15 jsme po osmi hodinách a 25 km zpátky ve Zlatých Horách. Jako vždy jsme si to parádně užili a těšíme se zase za rok !!!

I když se nám to na startu nezdálo, tak nakonec se této akce účastnilo 706 lidí. Akce má více kategorií, nejvíce lidí chodí na 15 km a na 25 km. Dále je zde trasa na 50 Km, noční 25 km trasa a také 5 km pro maminky. Účastnit se mohou také běžci.