ZE ŠPINDLEROVA MLÝNA NA MEDVĚDÍ BOUDU

Původní plán přechodu Krkonoš jsem plánoval na letní měsíce, ale nakonec mě kamarádka Lenka přesvědčila, že půjdeme v zimě. Hledali jsme ještě někoho kdo by šel s námi, ale nakonec se k nám přihlásili jen dva kluci.

První nepříjemnost přišla dva dny před odjezdem, kdy tito kluci stornovali svůj účast na tomto přechodu, další rána pak přišla při našem příjezdu do Horní Malá Úpa-Pomezní Boudy. V předpovědi hlásili na hřebeni nárazový vítr o síle orkánu, který měl trvat přes noc až do odpoledne.

1) POMEZNÍ BOUDY, PEC p.S. A ZE ŠPINDLEROVA MLÝNA NA MEDVĚDÍ BOUDY
2) Medvědí boudy po hřebeni na Sněžku a do Pece p.S.
Ve čtvrtek odpoledne po ubytování jsme zašli na doporučení do nového minipivovaru Trautenberk. Zkusili jsme výborné 11°pivo, něco dali do žaludku a přemýšleli co zítra. Plánovanou trasu po hřebeni jsme totiž kvůli větru zavrhli a tak nám zbyla spodní cesta přes Špindlerův mlýn na Medvědí boudy, kde jsme měli objednané další ubytování.
V pátek ráno za silnějšího větru a jemného sněžení sedáme na autobus a míříme do Pece pod Sněžkou, kde máme chvíli na další spoj, který využíváme na krátkou prohlídku obce.
Po příjezdu do Špindlerova Mlýna narážíme na Krakonoše :), čehož jsme využili a udělali s ním fotku.
Po krátké obhlídce obce pak pokračujeme Labským dolem kousek podél Labe a pak již začínáme stoupat na Medvědí boudu. Cestou začíná více sněžit, stoupání je prudší, ale ve dvě hodiny jsme již v místě našeho ubytování na Medvědí boudě (foto posloupně od spodku).
Po třetí hodině jsme zabydleni a tak vyrážíme vzhůru na hřeben. Venku docela dost chumelí, ale podle radaru se má dnes ještě na chvíli obloha rozjasnit a tak pokračujeme hlubokým čerstvým sněhem na hřeben (foto posloupně od spodku).
Od Martinovy boudy už není cesta tak prudká a o chvíli jsme na rozcestí Pod Smělcem 1360 m. (Czarna Przelecz) na Česko-Polské hranici.
A jak předpověď slibovala, obloha se nám, v pravý čas na chvíli rozjasnila a tak jsme na chvíli mohli spatřit okolní kopce.

Na zpáteční cestě nám začíná opět chumelit, k tomu to bereme přes Brádlerovy boudy, ale v pět hodin jsme zpátky na Medvědích boudách.
Další den má být už slušné počasí a tak plánujeme že vyrazíme už v sedm ráno.
Na večeři se ale dozvídáme, že snídani připravují až na osm hodin a dříve pro nás nic dělat nebudou, prý jen za příplatek. Prý dělají domácí housky a dříve to prostě nejde. Když podotknu, že nám stačí chleba s něčím, který klidně mohou udělat už dnes, dostane se nám odpovědi, že to dělat prostě nebudou. Doklad o zaplaceném ubytování z nich taky nemůžeme dostat, nakonec si pro něho musíme jít až druhý den při odchodu ráno do kuchyně.

INFO

- www.strava.com/activities/878019963

VIDEO:

DALŠÍ DEN:
2) Z Medvědí boudy po hřebeni na Sněžku a do Pece p.S.