ZIMNÍ PŘECHOD KRKONOŠ

Oproti původnímu plánu nepůjdeme druhý den dál na západ na Harrachov, ale protože nás počasí nepustilo první den na hřeben, kdy jsme chtěli jít na Sněžku a na Medvědí boudu, volíme zpáteční cestu prvního dne právě na Sněžka.
1) Pomezní boudy, Pec p.S. a ze Špindlerova Mlýna na Medvědí boudu
2) Z MEDVĚDÍ BOUDY PO HŘEBENI NA SNĚŽKU A DO PECE POD SNĚŽKOU
Ráno s Lenkou odcházíme rozezleni z Medvědi boudy (viz první den) kousek před sedmou. Brouzdáme čerstvým sněhem, tentokrát už ve sněžnicích a za hodinu jsme na hřebeni na Česko-Polské hranici na rozcestí Pod Smělcem 1360 m. (Czarna Przelecz).
Dále vedou naše kroky podél hranic vzhůru na Mužské kameny, kde se nám obloha zatemní a dále na Dívčí kameny, kde naopak roztáhne.
Od kamenů pak scházíme kolem nově budované Petrovy boudy.
Po stopách rolby pak lehce zvlněným terénem přicházíme k Hotelu Špindlerova bouda, za kterým náš čeká strmé stoupání po polské straně okolo kopce Malý Šišák (červené tur. značení).
Spolu s námi jde i několik běžkařů, kteří se chystají na trasu, která začíná za kopcem a kde se také naskýtá pěkný pohled na polskou stranu Krkonoš.
Poté co se naše trasa opět dotkne Česko-Polské hranice, máme na výběr jít dále po polské straně po červené tur. trase nebo po české straně, po které vede běžkařská (neupravovaná) trasa. Ta je otevřena jen v zimě, v létě je tu průchod zakázán. Volíme o 500 m. kratší běžkařskou trasu (na fotce ta vpravo).
Poté co překonáme Stříbrný hřbet...
...se nám naskytne pohled na Stříbrné návrší (též Bílá louka). Krásná plošina na které vlevo již vidíme Sněžku (1603 m.) a vpravo za Luční boudou Studniční horu (1554 m.).
Počasí se během dne zlepšovalo a ke Sněžce přicházíme již za krásného počasí.
Nejdříve ale ještě zastavujeme na občerstvení v Luční boudě. Velice rychlá obsluha, chutná bramborová polévka za 70 Kč, 0,5 l Kofola za 50 Kč. Ceny jsou vyšší, což se dá ale vzhledem k poloze chaty pochopit.
Z Luční boudy to máme již kousek ke Slezské boudě (Dom Slaski), odkud začíná stoupání na Sněžku.
Než začneme stoupat, dívám se na Ještěd, který se mi v dáli objevil.
Samotné stoupání na Sněžku je hodně prudké a díky zledovatělé cestě i trochu nebezpečné. Nakonec ale oba s Lenkou zde zdárně docházíme.
Sněžka (polsky Śnieżka, německy Schneekoppe) je se svými 1603,30 m. nejvyšší horou Hraničního (Slezského) hřebenu Krkonoš, ale také Čech, Moravy a Slezska. Přes vrchol Sněžky prochází česko-polská hranice, nejvyšší bod se nachází na polské straně hranice, několik metrů západně od kaple sv. Vavřince. Na vrchol vede ze 4,5 km vzdálené Pece pod Sněžkou kabinková lanovka.
Na vrcholu se nachází (zprava) Polská bouda, kaple sv.Vavřince, Česká Poštovna a Bistro Sněžka (není vidět).
Výhledy jsou parádní, takže fotím co to dá :).
Na Sněžce se ještě potkám s Martinem, který mi dříve předal pár informací ohledně Krkonoš, uděláme si s Lenkou společné foto a začínáme sestupovat do Pece pod Sněžkou.
Sestup ze Sněžky je díky prudšímu svahu a ledovému podkladu náročný, ale nakonec zdárně se dostaneme k boudě Růžohorky (ta nalevo).
V boudě Růžohorka si dáváme dobré a nijak drahé jídlo a poté již sestupujeme do Pece p.S. Hned ale za chatou vidíme cedulku se zákazem vstupu kvůli ledovému podkladu cesty.
My ale nemáme na vybranou a riskujeme tuto cestu (a za námi ještě další). Místy je to hodně nebezpečné, místy zase led přikryl nový sníh a dá se jít bez problémů.
Do Pece pod Sněžkou pak přicházíme nezraněni :).
Autobusem a vlakem se pak dopravujeme do Trutnova, odkud již autem dojíždíme pozdě večer do Olomouce, kde nasedám na vlak a po půlnoci přijíždím do Krnova.