Z VRBNA p.P. K VYSOKÉMU VODOPÁDU, KRISTOVU LOUČENÍ A PŘES HEŘMANOVICE DO KRNOVA

Tentokrát jsem pro můj výlet do Jeseníků určil jako výchozí bod Vrbno pod Pradědem. Čekali mě další vrcholy Vrchařské koruny Jesenicka rozcestí "Nad Vysokým vodopádem" a "Kristovo loučení". Cesta vedla spíše lesem a tak toho dneska na vidění moc nebylo.
Do Vrbna p.P. jsme se dostali soukromou železnicí GW Train Regio, poté cesta stoupala do obce Vidly.

Po mírnějších deseti kilometrech se sklon cesty z Videl na Videlské sedlo přiostřil, ale po necelých třech kilometrech jsme byli již na sedle.

Z Videlského sedla naše cesta pokračovala mírně do kopce po lesní asfaltové cyklotrase č. 6154.

V poslední třetině naší cesty se cesta opět zvedla a 8-9% průměrné stoupání nám dalo zabrat.

Po 4,5 km od Videlského sedla jsme dorazili k informační tabuli k Vysokému vodopádu, který se nachází v CHKO Jeseníky v nadmořské výšce 1007 m.

U tabule zamykáme kola a začínáme sestupovat k vodopádům

Zastavujeme i na skále nad vodopády

Původně 45 vysoký vodopád zničila díky velkým sesuvům půdy povodeň v roce 1880, od té doby má velký vodopád 28 metrů. Voda ze Studeného potoku z něj padala volným pádem, kdežto dnes je vinou sesuvu rozdělen na několik menších vodopádů, zvlášť ten nejvyšší stojí za to. Všechny jsou přístupné po modré turistické trase ze Švýcárny do Bělé.
Vysoký vodopád ležící na Studeném potoce je nejvýší vodopádem v Jeseníkách a jedním z největších v ČR.

Od vodopádů sjíždíme zpátky na Videlské sedlo, odkud pokračujeme po cyklotrase č. 6074 lesní cestou přes rozcestí "Lysý vrch" . Hřebenová cesta se časem mění na asfaltovou, která ale končí u rozcestí "Spálená chata" (odkud pokračuje do obce Jeseník.)

Naše cesta ale vede dále po kamenité cestě, která se časem lepší, Kolem Jeleního pramene už projíždíme po dobré lesní cestě.
Na rozcestí "Pod velkým Bradlem" ostře zatáčíme doprava a po asfaltové cestě stoupáme k rozcestí "Kristovo loučení"

Od rozcestí sjíždíme směr Rejvíz, ale po napojení na cyklotrasu č.55, měníme směr a před Drakov pokračujeme územím lapků z Drakova na Heřmanovice.

Z Heřmanovic již po cestě míříme přes Holčovice do Města Albrechtice, odkud pak po cyklostezce zpět do Krnova.

INFO:
Vzdálenost: 83,4 km
Nastoupané metry: 1096 m. (podle Cykloserveru 1490 m.)