PUTOVÁNÍ ZA BURČÁKEM PO MODRÝCH HORÁCH 2016

Když jsem se před třemi roky poprvé účastnil této akce (viz zde...), řekl jsem si že se tu musím brzo vrátit. Nakonec se to podařilo až po třech letech. První podnět mi dal Honza Cicálek, který oznámil na Google+ že hledá parťáka pro tuto akci. Poté co mi odpadl jeden výlet byla volba jasná.
Původně jsem chtěl jak minule přijet v sobotu ráno do Břeclavi, bohužel v té době se konalo v této oblasti více akcí a tak rezervace na kolo byla vyprodána již několik dní předem. Bohužel České dráhy na to nedokázali reagovat a nepřidali více míst pro cyklisty.
Nakonec jsem cestoval už v pátek odpoledne do Uherského Ostrohu, kde jsem přijel už se zapadajícím sluncem.

Ráno jsem využil vlak do Kyjova, odkud jsem po 29,5 km dorazil přesně v osm hodin k rozhledně Slunečná u Velkých Pavlovic. Z rozhledny jsem si udělal pár snímků a hned co jsem došel dolů už na mě volal Honza, který dorazil s kamarádem Petrem.

Po zaplacení startovacího balíčku za 140 Kč, jsme obdrželi skleničku, slosovatelnou razítkovací mapu, kde s razítkem na každém razítkovacím místě jsem dostal také vzorek burčáku, 10% slevový kupón na jídlo - Farma Ovčí terasy a ID náramek jako volný vstup na akci Zarážení hory na Vrbici.

Od rozhledny Slunečná vyrážíme všichni tři na naše putování po trase Velké Pavlovice - Němčičky - Bořetice - Kobylí - Vrbice. Zastavení na trase, které nás dnes čeká je jiné jak v minulých letech. Pořadatel tyto místa obměňuje vyjma těch základních.

Nejdříve sjíždíme do Velkých Pavlovic, kde byli tři zastávková místa. V tom prvním největším Vinium Velké Pavlovice však místo burčáku dávali částečně zkvašený hroznový mošt z maďarských hroznů, což jsem brali všichni jako podraz. Ve vinařství Krejčiřík byl zase burčák moc teplý a tak jsem byli rádi, že z města už mizíme ven.

Z V.Pavlovic stoupáme do Němčiček, kde je naším cílem vinařství Hálek, kde majitel je hobík a pěstuje víno jen pro sebe a přátele. Domácí prostředí poznáváme jednak z výkladu o burčáku a taky z plné skleničky, kterou nám nalil.

Po dalších nastoupaných metrech přijíždíme k tradičnímu místu - Ovčí terasy, odkud je pěkný výhled na jižní stranu a jedna na dívku v kroji, od které dostáváme vzorek burčáku.

Dále mírně stoupáme lesíkem na Bořetice kde nemůžeme vynechat návštěvu rozhledny Kraví Hora, odkud je výhled opravdu parádní.

Od rozhledny sjíždíme do Bořetic k rodinnému vinařství Jedlička a poté již k sídlu prezidenta a vlády Kraví hora - Bořetice, kde kromě vzorku burčáku si Honza dává chleba se škvarkami.

Další naše cesta vede do Kobylí, kde u vinařství Vajbar poprvé ochutnáváme červený burčák a chutná skvěle a tak si hned kupuji litr s sebou. Poté se ještě vracíme do obecního muzea, kde je proslulý stánek U Tetiček s buchtami a pomazánkami. Burčák tu jak u Ovčích teras mají přidělený, takže se zde názvu odrůdy nedočkáme.

Z Kobylí nás čeká poslední dnešní stoupání do Vrbic, kde tato akce končí. Posilněni burčákem přijímáme výzvu od jedné blonďaté cyklistky, která se kolem nás v kopci mihne ale o chvíli již ji dojíždíme a nakonec ve Vrbicích přijíždí již s větším odstupem :)

Letos není cíl ve Vrbcích U Mlýna, ale o kousek níže ve vinařství Bočko. Po posledním chybějícím razítku dostáváme Pamětní list.

Naše závěrečné hodnocení bylo, že nám nejvíce chutnal bílý burčák z Vinařství Hálek v Němčičkách s červený z Vinařství Vajbar.

Po vyhodnocení akce se naše cesty opět rozdělují. Kluci míří zpátky na Brno a mě čeká ještě 53 km zpátky do Uherského Ostrohu přes Kyjov a Bzenec.

Razítkovací místa 2016
Razítko 1 – Velké Pavlovice – oficiální start – turistický areál s rozhlednou Slunečná /možnost zakoupení startovacího balíčku
Razítko 2 – Velké Pavlovice: Vinium
Razítko 3 – Velké Pavlovice: Vinařství Krejčiřík
Razítko 4 – Velké Pavlovice: VaM Zborovský
Razítko 5 – Němčičky: Farma Ovčí terasy / možnost zakoupení startovacího balíčku
Razítko 6 – Němčičky: Vinařství Hálek
Razítko 7 – Bořetice: Rodinné vinařství Jedlička
Razítko 8 – Bořetice: Obecní sklep / možnost zakoupení startovacího balíčku
Razítko 9 – Kobylí: Vinařství Herzánovi
Razítko 10 – Kobylí: Vinařství Vajbar
Razítko 11 – Kobylí: Obecní muzeum s vinotékou + Stánek U Tetiček / možnost zakoupení startovacího balíčku
Razítko 12 – Vrbice: oficiální cíl – lokalita Stráž – Vinařství Bočko /možnost zakoupení startovacího balíčku

Hodnocení burčáku se připravuje...

INFO:
Vzdálenost: 113,5 km (30 km po Modrých horách)
Nastoupané metry: 903 m.

Článek Honzy Cicálka k této akci

- Příjezd (Staré Město u Uherského Hradiště - Uherský Ostroh)