PO VRCHOLCÍCH V OKOLÍ KRNOVA

Moje oblíbená trasa okolo Krnova vedla přes vrcholy Barania kopa (411 m.), Strážiště (397 m.) v Úvalně, poutní vrch Cvilín (436 m.), Bezručův vrch (387 m.) v Kostelci a Vyhlídka na Ježníku (552,5 m.).

Na začátek míříme přes Hlubčické předměstí do Polska. Hned za hranicemi ale odbočujeme doprava na pohraniční polní cestu, která za lesíkem prudce stoupá na Barania kopa, kopci, který ještě do roku 1959 patřil Krnovu. Tento méně známý kopec, aniž se to zdá, je skoro vysoký jako protější Cvilínský kopec.

Dále vede naše cesta dále ještě kousek po polní cestě, poté lesíkem s kamenitým podložím a opět po polní
cestě do obce Bliszczyce. Za obcí opět pokračujeme po polní cestě v blízkostí přilehlých polí a také protipovodňového valu nedaleké řeky Opavy až do obce Branice. Odtud již pokračujeme po asfaltové silnici přes hraniční most do Úvalna. Křížíme hlavní silnici na Krnov a stoupáme dále obcí až k odbočce na rozhlednu.

Po odbočce ještě kousek stoupáme a jsme na Strážišti, kde se nachází  stejnojmenná rozhledna a také restaurace, kde doplňujeme tekutiny.
Následuje prudší sjezd za restaurací a kolem rybníku pokračujeme na sever do Cvilínských lesů. Po příjezdu na lesní asfaltovou silnici klesáme k hornímu Hájnickému rybníku, za kterým přes jeho hráz pokračujeme až na vrch Cvilín.

Na Cvilíně projíždíme kolem poutního kostela a pokračujeme k rozhledně. Od rozhledny se vracíme pár metrů a po vrstevnicové cestě klesáme kolem vodárny až na křižovatku u DDM.

Po Chářovské ul. se přesouváme do Kostelce, kde kousek stoupáme po bílo-červené tur. trase až na Bezručův vrch. Bohužel kdysi pěkný výhled na Krnov zde nyní kazí stromky a keře.

Dále stoupáme po stejné tur. značce po lesních Ježnických cestách a přes točnu na konci silnice na Ježníku k malé budově (vodárna ?), odkud nás čeká nejprudší stoupání až k rozhledně Vyhlídka na stejnojmenném kopci na Ježníku. Po sjezdu na silnici pak přijíždíme zpátky na místo našeho startu.