Z KRNOVA DO PROSTĚJOVA, NA SVATÝ HOSTÝN A ZPÁTKY

1) Po čtvrteční cestě s Josefem Zimovčákem z Hvězdy do Bruntálu (trasafotky)...

2) ...vyjíždím v pátek ráno z Krnova, abych byl v Bruntále v 8:00 hod., kdy J.Zimovčák a jeho skupina se vydává na cestu přes Uničov do Brna. S policejním doprovodem z Bruntálu pokračujeme do Valšova, za kterým odbočujeme již po málo frekventované cestě do Břidličné, odkud začínáme stoupat přes Rýžoviště, za kterým na křižovatce s pěkným výhledem na severní stranu odbočujeme doprava začínáme klesat do Huzové.

Za obcí po krátkém stoupání poté následoval sjezd lesem, po ne zrovna kvalitní silnici, místy rozbitou do Paseky. To již jsme byli v rovinaté oblasti Hané a kousek do Uničova.

Po zastávce v Uničově, pokračuji ještě kousek se skupinou J.Zimovčáka za Litovel do Chudobína, kde projíždím kolem pravoslavného a husitského kostela. Za posledně jmenovaným kostelem se ale obracím o pár metrů zpátky a pokračuji již sám stále po málo frekventovaných silnicích přes Senici na Hané, lázeňskou obec Slatinice, obec Kaple, za kterou vede pěkná cesta mezi stromy na Smržice, odkud je to již jen kousek do Prostějova.

Vzdálenost 109,8 km
Nastoupáno 802 m., sestoupáno 890 m.
Celkový čas jízdy 6:22:27 hod., čistý čas 4:58:15 hod.
Prům.rychlost 22,1 km/hod.

TRASA

VIDEO

3) V sobotu mířím z Prostějova po cyklostezce do Bedihoště, odkud již pokračuje s mým dnešním parťákem Radkem na Svatý Hostýn. První zastávku máme po 18 km na zámku v Tovačově. Pěkný zámek, jehož okolí ale není bohužel moc udržované.

Na kraji Troubek odbočujeme směrem na Holešov. Cestou projíždíme kolem pěkné kapličky v Kanovsku, kostelech v Říkovicích a Roštění. Z Holešova je uzavřena cesta na Chomýž, tak volíme malou zajížďku přes Prusinovce. Za Chomýží v Brusné zastavujeme na jídlo v místním penzionu, restauraci Brusenka. Ten se nachází ve starém mlýně s funkčním kolem. Obsluha i jídlo bylo zde výborné, jen na mě malé porce :). 0,5 l Kofoly zde stojí 30 Kč.

Z Brusné začínáme pomalu stoupat na Svatý Hostýn méně známou asfaltovou cestou na Rusavu.

Před kostelem v Rusavě odbočujeme doleva a hned na prvních 3,5 kilometrech na nás čeká průměrné 9% stoupání, s místy až 15 % sklonem. Poté cesta mírně stoupá po vrstevnici, ke konci i klesá, aby v závěrečném cca 1,6 km úseku (až k rozhledně) měla průměrný 6,5 % sklon. Od zatáčky v Rusavě, je to nahoru po asfaltové cestě na Hostýn až k rozhledně 5,7 km s prům. 7,7 % stoupáním. Po návštěvě tohoto významného poutního místa s bazilikou Nanebevzetí Panny Marie, křížovou cestu Dušana Jurkoviče a vyhlídkové věže...

Z Hostýna sjíždíme do Bystřice pod Hostýnem. Zde se zastavujeme na pěkném místním zámku a poté pokračujeme  kolem pěkné radnice, farního kostela a o kousek dál stojící renesanční zvonice v Dřevohosticích.

Nachází se zde i zámek, na ten jsme ale bohužel zapomněli. Poté vede naše cesta přes Domaželov, Čechy s pěknou zvoničkou do Přerova, který ale jen projedeme po cyklostezkách a o chvíli již projíždíme obcí Troubky, za kterou odbočujeme na lesní asfaltovou cestu kolem Tovačovských rybníků. Je to sice objížďka, ale trasa vede mimo provoz a ve stínu. V Lobodicích je restaurace plná cyklistů ale my si v obci dáváme jen zmrzlinu a pokračujeme do Tovačova, kde se napojujeme na silnici do Hrubčic. Za Hrubčicemi pokračujeme po cyklostezce do Bedihoště a poté až do Prostějova.

Vzdálenost 135,8 km
Nastoupáno 927 m., sestoupáno 929 m.
Celkový čas jízdy 10:31:50 hod., čistý čas 6:01:54 hod.
Prům.rychlost 22,5 km/hod.

- Prostějov - Hostýn: https://goo.gl/photos/8E1tv2QmyxApTRZt5
- Hostýn: https://goo.gl/photos/AdxTuCjekFf4yPnP8
- Hostýn - Prostějov: https://goo.gl/photos/kWiR8ehu22Vc3BvbA

TRASA

4) V neděli již mířím zpátky do Krnova. Z Prostějova vede moje cesta po staré cestě na Olomouc přes Držkovice s pěknou kapličkou sv.Anny a kapli sv.Floriána do Olšan u Prostějova odkud lehce měním směr, abych se vyhnul Olomouci. Přes Hněvotín, Horku nad Moravou a Lužici se dostávám do Šternberka

Po malém kolečku v centru mě hned po výjezdu z města čeká stoupání přes Hlásnici, Chabičov a poté lesem na Mutkov. 9 km stoupání s průměrným 4,4 % sklonem mi trvá 40 minut. Po 2,5 km dlouhém sjezdu k Huzové s kostelem sv.Jiřího na mě čeká poslední 8,5 km dlouhé stoupání s 2,3 % sklonem na křižovatku mezi Arnoltovice a Rýžoviště. Po necelé půlhodině se mi poté otevírá pěkný pohled do údolí z nad. výšky 674 m. Z Rýžoviště pokračuji na Břidličnou do Valšova

Doposud jsem jel celou cestu po málo frekventovaných cestách, od Valšova ale již pokračuji po silnici 2. třídy do Bruntálu odkud pokračuji již z kopce do Zátoru, kde si dělám menší 700 m. dlouhou odbočku k minerálnímu pramenu. Po vedlejší cestě pak dojíždím kolem zámku a kostela v Branticích do Krnova.

Vzdálenost 106,6 km
Nastoupáno 973 m., sestoupáno 911 m.
Celkový čas jízdy 5:34:30 hod., čistý čas 4:28:36 hod.