VYSOKÉ TATRY 2012

Jak již je tradicí i letos se na konci září vydáváme do Vysokých Tater. Letos předpověď počasí vypadala všelijak, ale nakonec jsme s ním byli spokojeni.

1) Tatranská Lomnice - Velká Svišťovka - chata u Zeleného plesa - Tatranská Lomnice

Tak jako loni bydlíme ve Vila Helena v Tatranské Lomnici. První den vyrážíme přímo z Lomnice po zelené tur.trase na Skalnaté pleso.

Hlavně poslední část je náročná, protože vede po sjezdovce a tak chvíli na plese odpočíváme.

Poté se vydáváme kolem observatoře a po červené tur. trase na Velkou Svišťovku.

Cesta nahoru není nijak těžká. Cesta vede po okraji hory a napravo se nám tak otvírá pohled do údolí.

Z vrcholu Velké Svišťovky jsou nádherné výhledy. Jednak do údolí jednak na další masivy Vysokých Tater a také do dalšího údolí kde se nachází chata u Zeleného plesa, kde máme dále namířeno.

Sestup není opět nijak náročný kromě jednoho krátkého úseku s řetězy. Po zastávce na chatě pokračujeme dále po žluté tur.trase, tabule nám ukazuje čas do Tatranské Lomnice 3:10 hod. Dále pokračujeme mírně z kopce až k rozcestí nad Matliarmy, odkud již pokračujeme po modré tur.trase až do Tatranské Lomnice.

- https://goo.gl/photos/njMDS8M2G6937CyR7
TRASA

2) Starý Smokovec - Východná Vysoká - Zbojnická chata - Starý Smokovec

Druhý den se přesouváme do Starého Smokovce, odkud se vydáváme po žluté tur. trase nižším porostem k Sliezskemu domu. Zde procházíme již po zelené tur.trase kolem Velického plesa a poté ještě kolem Dlhého plesa. Od Sliezskeho domu se sklon trasy zvedá a cesta je stále náročnější.

Pod Polským hřebenem dochází také na řetězy.

Z hřebene jsou pěkné výhledy, ale my se zde vydáváme na vrchol Vysokou Východnou (2429 m.).

Po náročné cestě na vrchol se kocháme pohledy do třech údolí a na vrcholy jako Gerlchovský štít, Rysy, Belianské Tatry, Lomnický štít,.... Po sestupu míříme z Polského hřebene odkud sestupujeme po modré tur.trase do Zamrznutého kotle. Naše cesta dále vede na Zbojnickou chatu, ale to musíme nejdříve překonat sedlo Prielom. Po stoupání na Vysokou Východnou už dává výstup do sedla pořádně zabrat.

Na konci sedla pak přicházejí na řadu větší žebříky a řetězy. Poté už sestupujeme ke Zbojnické chatě, kde máme zastávku na občerstvení a k rozcestí pod Rainerovou chatou.

Dále potom pokračujeme po zpevněné cestě a červené tur. trase a tatranské magistrále přes Hrebienok zpět do Starého Smokovce.