Přeskočit na hlavní obsah

RAKOUSKO - CHORVATSKO 2010

3.-10. září 2010

V pátek vyrážíme z Krnova přes Vídeň k Villachu, kde nedaleké městečko Afritz am See bude na 4 dny našim domovem v Korutanech.



1) AFRITZ AM SEE - VILLACHER ALPENSTRASSE - VILLACH - 
AFRITZ AM SEE
V sobotu vyrážíme zdolat horskou silnici Villacher Alpenstrasse (2167 m.n.m.). Po krátkém bloudění přes Villach, se nám konečně podaří najít správný směr a kolem skokanských můstků (Alpen arena) se vydáváme na 16,5 km trasu z Villach-Möltschach (550 m) na Dobratsch (1732 m). 

Na začátku lze z parkoviště č.2 (862 m.n.m.) spatřit nádherný pohled na celý Villach a okolní jezera, poté však lesní porost na delší dobu znemožňuje další výhledy. 

Další pěkný výhled je poté u parkoviště č.6 (1403 m.n.m.) z vyhlídkové plošiny "Red Wall", která je nad strží, a je z ní pěkný výhled do údolí s klikatící se řekou Drávou. 


Během cesty je i dalších pár míst kde je také možnost vyhlídky. Konec asfaltové silnice je pak ve výšce 1732 m.n.m. 

Zatímco ostatní se šli občerstvit na chatu u parkoviště, já se vydávám po šotolinové cestě dál na vrchol hory. Je zde zákaz vjezdu a další tabulky v němčině a tak váhám, zda nahoru můžu s kolem. Po chvíli zde projíždí místní farmář, a tak se ho raději ptám. Ten odpovídá na můj dotaz kladně a tak pokračuji dále. Nad kopcem se začíná bouřit, cesta je prudká a kolo mi už podkluzuje, proto raději pokračuji kousek pěšky. Na úplný vrchol (2167 m.n.m.) je to prý z parkoviště 2 hodiny pěšky. Po chvíli však začíná i pršet a tak se raději vracím zpět na parkoviště. Sotva zapadnu do chaty začíná venku pořádná bouřka. Cestou nahoru, vyjma první vyhlídky, se jelo v mracích, takže jsem rád, že bouřka roztrhala mraky a můžu tak spatřit cestou dolů nádherná místní panoramata. 

Cestou zpět opět projedeme Villachem (foto) a po 90 km a 5:26 min čisté jízdy jsme zpět v Afritz am See.

INFO
Villacher Alpenstrasse (de): http://www.villacher-alpenstrasse.at

FOTO
http://petrmikeska.rajce.idnes.cz/...
- https://goo.gl/photos/...

MAPA


2) AFRITZ AM SEE - VELDEN - KLAGENFURT - AFRITZ AM SEE
V neděli míříme kolem jezera Wörther See do Klagenfurtu a po druhé straně jezera pak zpět. Vyrážíme k Villachu, kde se napojujeme na Drávskou cyklostezku, z které pak odbočujeme směr Velden, lázeňského město na kraji jezera Wörther See

Po krátké zastávce pokračujeme po jižní straně jezera. Přibližně 20 km úsek vede podél jezera po mírně frekventované cestě až ke Klagenfurtu, kde podél kanálu mimo silniční provoz dojíždíme až do centra města. 


Po obědě a obhlídce města pokračujeme stejnou cestou kolem kanálu a poté kolem koupaliště po severní straně jezera. Na konci jezera opouštím naší skupinu a pokračuji přes Landskron k jezeru Ossiacher See. Zastavuji se jen na kraji jezera a poté hned pokračuji zpátky do našeho penzionu. 

Dnes ukazoval computer 117 km, 5:43:08 hodin.

Druhý den měl být odpočinkový, ale 117 km cesta na horských kolech kolem jezera Wörther See do Klagenfurtu a zpět přeci jen ubrala sil do dalšího náročného dne.


FOTO
http://petrmikeska.rajce.idnes.cz/...
https://goo.gl/photos/...

MAPA


3) 
AFRITZ AM SEE - GERLITZEN - AFRITZ AM SEE / VILLACH
Třetí den na kolech a na závěr nejtěžší kopec na Gerlitzen (1911 m.n.m.). Od penzionu sjíždíme dolů z kopce směr Villach a po cca 5 km zatáčíme doleva na Arriach. Cesta vede do kopce, místy již nyní prudkému. Po dalších cca 4km zatáčím mírně doprava do kopce, kde začíná v 880 m trasa Gipfelstrasse. Na ceduli je napsané 12,5 km, ale ve skutečnosti je to na vrchol 10,7 km s převýšením 1031 m. První 3 km se trápím, sklon cesty je kolem 12 % a trasa vede lesem a poté podél louky s pár místními staveními. Po asi 3,5 km přijíždím k mýtné bráně (1210 m.n.m.), kde je jediné místo k odpočinku na celé trase. Trasa zde na chvíli klesá, Ale poté již mě čeká další stoupání k vrcholu. Konečně chytám správný rytmus a jede se mi už mnohem lépe. Silnice je po celé délce úzká a vede lesem. Posledních cca 1,5 km vede již štěrkové cestě a sklon kopce se opět pohybuje kolem cca 12%. 

Vrchol kopce je pak ve výšce 1911 m.n.m. u stanice lanovky. Bohužel kopec je v mracích a z krásných výhledů tak dnes nemáme nic. 

Po polévce v Gipfelhausu se vracím zpět do Afritz am See.

Protože ale máme ještě čas pokračuji dál k menším jezerům Afritz See a Feldsee. 51,51 km mi dnes trvalo 3:44:24 hodin.

Na večer autem zajíždíme do Villachu do obchodního centra ATria, kde jdeme na večeři do Running Sushi. Jídlo zde jezdí na pásu na dezertních talířcích. Na horním pásu jsou teplá jídla, na dolním pak studená. Za 10,5 euro můžete sníst kolik chcete.



INFO
Gerlitzen (de): http://www.gerlitzen.net

FOTO
http://petrmikeska.rajce.idnes.cz/...
https://goo.gl/photos/...

MAPA


4) PŘESUN DO CHORVATSKÉHO NINU
V úterý se přesouváme do Chorvatského Ninu u Zadaru. Vítá nás teplo, ale voda u našeho apartmánu je studená, také moře je mělké a po 50 metrech máme vodu teprve nad kolena.


Ve středu po probuzení na nás nečeká pěkný pohled, venku prší. Naštěstí se počasí kolem poledne umoudří, neprší, ale fouká vítr a my můžeme vyjet na kole od Ninu dál podél pobřeží. Ze začátku je cesta dobře sjízdná, ale později musíme pěšky, ostré kamení znemožňuje další jízdu. Proto na první možné odbočce odbočujeme a vydáváme se na cestu zpět.






INFO
Nin: http://cs.wikipedia.org/wiki/Nin

FOTO
http://petrmikeska.rajce.idnes.cz/...
https://goo.gl/photos/...

5) NIN - ZADAR A ZPĚT
Ve čtvrtek je už počasí o hodně lepší a mi vyrážíme do nedalekého Zadaru. Na začátku míříme po hlavní silnici, podél které na části vede cyklostezka. Ještě před Zadarem odbočujeme z cesty k moři a pokračujeme podél pobřeží (dříve odbočit nešlo, protože cesta nevedla podél pobřeží). Na kraji Zadaru na chvíli zastavujeme a jdeme se vykoupat do moře, které je tu teplejší jak na naší pláži u Ninu. 


Poté pokračujeme na západní část Zadarského poloostrovu. Zde přijíždíme ke skleněnému kruhu -"Pozdravy Slunci", které se sestávají ze tří set na sebe vrstvených skleněných desek, které jsou umístěny v úrovni kamenného nábřeží a vytvářejí kruh o průměru 22 metrů.
Pod skleněnými deskami jsou fotovoltaické solární moduly, které se zapnou světelné prvky instalované v kruhu. Dle částečně předprogramovaného scénáře vytvářejí podivuhodnou a velmi působivou hru světel v rytmu vln za zvuku Mořských varhan. Nedaleko odsud pak zastavujeme na oběd v Restauraci Zadar.

Dalším naším cílem pak je obhlídka historického centra. Kostel sv.Donáta (Sveti Donat) v centru nabízí možnost vyhlídek z vrcholu kostela. Za 10 kun využívám tuto nabídku a posléze se už rozhlížím po Zadaru a jeho okolí. 





Dnešní trasa měřila 47,41 km a trvala 2:58:58 hodin.

INFO
Zadar: http://cs.wikipedia.org/wiki/Zadar

FOTO
http://petrmikeska.rajce.idnes.cz/...
https://goo.gl/photos/...

6) ODJEZD
Páteční ráno nás opět vítá deštěm a proto přehodnocujeme naše plány a odjíždíme o den dříve.


Celkem jsme ujel 326 km (nejvíce v Rakousku)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

ODZNAKY NA GARMIN CONNECT

Oblíbené Garmin Odznáčky najdete jak na webovém Garmin Connect tak v mobilní aplikaci Connect.  Můžete je dostat např. za nějakou uběhnutou či ujetou vzdálenost, za 8 hodin spánku, dechové cvičení, aktivitu pod nulou, aktivita před sedmou nebo po desáté hodině, vytvoření tréninku, cíle, novou výbavu a mnoho dalšího.

GARMIN: NECHODÍ NOTIFIKACE NA HODINKY, ODPOJUJE SE BLUETOOTH

U telefonů, které si samy optimalizují baterii např. Huawei, Honor, Xaomi jsou problémy, že se hodně lidem na hodinkách nezobrazují notifikace (SMS, upozornění na volání, zprávy ze sociálních sítí,...), případně se jim odpojuje Bluetooth.

MUSÍ CYKLISTA POUŽÍT CYKLOSTEZKU ?

OD 1.1.2022 PLATÍ NOVELA ZÁKONA O PROVOZU NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH. DOŠLO TAK K ZRUŠENÍ DVOJSMYSLNÉHO VYSVĚTLOVÁNÍ PŘEDCHOZÍ VERZE ZÁKONA. Aktualizováno 26.12.23 Nejvyšší správní soud   potvrdil , že z  § 57 odst. 1 zákona o silničním provozu nevyplývá povinnost cyklisty užít stezku pro chodce a cyklisty . Cyklista je totiž účastníkem silničního provozu ve smyslu § 2 zákona o silničním provozu a náleží mu veškerá práva a povinnosti z toho vyplývající. Není-li pozemní komunikace označena dopravní značkou „Zákaz vjezdu jízdních kol“, může ji cyklista využít i za situace, kdy se v blízkosti nachází stezka pro chodce a cyklisty. Článek na Novinky.cz  / Rozsudek Nejvyššího správního soudu a  tisková zpráva .