Z KRNOVA OKOLO SLEZSKÉ HARTY A ZPĚT

Od Informačního centra na náměstí v Krnově se vydáte směrem na východ a na křižovatce odbočíte doprava. Přijedete na kruhový objezd, kde se dáte vpravo a pojedete k druhému kruh.objezdu u Hypernovy, kde se dáte doleva. Za Hypernovou (a před Lidlem) odbočíte doleva směr Lichnov, Horní Benešov. Z Krnova pak budete stoupat kolem letiště směr Býkov-Láryšov. Po asi 10 km Vás čeká sjezd do Lichnova, ale za ním opět stoupání do Horního Benešova. Na kraji obce odbočte přes malý mostek (povrch má dlážděný) a o pár metrů dál odbočte ostře doleva (pojedete kolem hospody).

Dále budete pokračovat do ostrého kopce až se dostanete k hlavní silnici. Tu přejedete a budete stoupat po Krnovské ulici. Jeďte pořád rovně nahoru a nakonec ulice odbočte vpravo na náměstí.

Náměstí opustíte přes pravý roh a pojedete rovně až ke křiž. u sídla Policie. Zde se dejte doprava a pokračujte po Leskovecké ulici. Poté co sjedete do Leskovce na křiž. pokračujte vlevo (nebo jeďte rovně k přehradě cca 500 m., je zde i slušná restaurace).

Po návratu na křižovatku se dejte doprava a pokračujte po silnici k hrázi přehrady Slezská Harta.

Od ní pokračujte po cyklotrase 6142 na Bílčice, kde na křiž. odbočte vpravo (C.č.6142 vede až na křiž. před Valšovem). Po ní se dostanete přírodou do Roudna, kde odbočíte na křiž. doleva a budete chvíli stoupat až ke křiž. Zde můžete odbočit vpravo na Valšov, nebo pokud se chcete podívat na rozhlednu odbočte vlevo na Křišťanovice. Po asi 500 m. stoupání odbočíte doleva na panelovou cestu, která se o chvíli změní na travnatý povrch. Od odbočky na panelovou cestu je to na rozhlednu cca 700 m.
Z rozhledny je výhled na hřeben Hrubého Jeseníku, na Nízký Jeseník, Krnovsko, Opavsko, Beskydy a Oderské vrchy).

Kolo zde musíte převážně tlačit. Po návštěvě rozhledny se vydáte dolů a pokračujte dolů směr Valšov (Rozhledna shlíží z Velkého Roudného na kraj kolem přehrady Slezská Harta. Na křiž. před Valšovem odbočíte doprava a pojedete po hlavní silnice přes Valšov (zde se můžete zastavit v restauraci Formanka), dále přes Bruntál, Nové Heřminovy do Zátoru.

Zde odbočíte z hlavní silnice doprava (směr Lichnov), přejede most přes řeku Opavu a za školou odbočíte doleva směr Brantice. Pokračujete po klidné vedlejší ulici přes Brantice stále rovně až do Krnova (Ze Zátoru pojedete do Krnova po cyklotrase č.503).

Těsně před Krnovem projedete kolem elektrárny, a už v Krnově podjedete železniční most. Kousek za ním po levé straně je Chářovský park, který můžete zhlídnout. Poté dojede až k místu, kde cyklotrasa č.503 pokračuje esíčkem vpravo, ale vy se dejte doleva a přes kruhový objezd se dostanete do centra. Za kruhovým objezdem na křiž. odbočte doleva a o pár metrech jste už v cíli na krnovském náměstí.

Fotogaleriehttps://photos.app.goo.gl/886TFr6evFQp3UxXA

Výškový profil:
Nastoupáno 970 v.m, sestoupáno 970 v.m

Mapa

Více: http://krnov.cyklistikakrnov.com/tour/8-05-krnov-slezska-harta-bruntal-krnov.htm