Přeskočit na hlavní obsah

Z KRNOVA DO STAROBYLÉHO GLOGOWKU

Z Krnova jsme se vydali přes hran.přechod do Pietrowic a pokračovali vedlejší silnicí na Glubczyce přes Mokre, Dobieszow, Rowne a Goluszowice. 
Zde jsme trochu zaspali odbočku (ukazatel Dzierzyslawice) a tak jsme se museli dostat na správnou trasu přes Glubczyce. Z Glubczyc jsme pokračovali do Glogowku po polské cyklotrase č.34, přes Pomorzwiczki-Pomorzowice-Raclawice Slaskie-Dzierzyslawice-Mochow.
V Raclawice Slaskie lze spatřit po levé straně železniční most, přes řeku Osoblaga, kdy betonové pilíře jsou od sebe vzdáleny 85 metrů. 

Těsně před Glogowkem po pravé straně můžete také spatřit v Moszne klášter Pauliński, nazývaný Łąką Maryi.
V Glogowku jsme na kruhovém objezdu odbočily doleva směr centrum a přes úzké uličky se poté dostali do centra města. 
Zde stojí za shlédnutí místní radnice. 
Na náměstí po občerstvovací pauze jsme pokračovali rovně a po pár metrech zastavili u místního renesančního zámek ze 16. století, který je ovšem momentálně ve špatném stavu. Místní občan nám na zámku nabízel, že nás zde provede, i víno nabízel, ale my jsme odolali a přes bránu zámku (první zmínka o ní je z roku 1587) se dostali na křižovatku, kde jsme odbočily doleva směr Glubczyce. 
Kousek jsme se vrátily po cestě, po které jsme přijeli, aby jsme zabočily doleva podle ukazatele Glubczyce. V Szonowě jsme odbočily doleva a pokračovali na Lisiecice. A poněvadž jsme neměli sebou mapu, tak jsme zabočily dříve než jsme chtěli (v plánu bylo zabočit až v Lisiecice). Přijeli jsme k hlavní cestě, na které jsme odbočily doprava (doleva a vzápětí doprava vede cesta na hran.př. Pomorzwiczki-Osoblaha) a pokračovali až do Glubczyc. Zde jsme to střihly nejkratší cestou a pokračovali po hlavní silnici, přes Pietrowice až do Krnova.
TRASA: Krnov (penzion Eso) -hran.přechod-Pietrowice-Mokre-Dobieszow-Rowne-Goluszowice-Glubczyce-Pomorzwiczki-Pomorzowice
Raclawice Slaskie-Dzierzyslawice-Mochow-Glogowek-Tomice-Szonow-Bernatow-Kietlice-Glubczyce-Pietrowice-hran.přechod-Krnov


VZDÁLENOST: 96 km
PRŮM.RYCHLOST: 24,5 km/hod.
DATUM: 26.4.2008
FOTOGALERIE


Obec se nachází na jihu kraje, ve východní části Prudnického okresu v členitém terénu bohatém na lesní pozemky a přírodní památky. Je
zemědělsko – průmyslovou obcí. Obec zaujímá 2. místo v kraji v chovu prasat a třetí místo v chovu skotu. Głogówek slouží jako dobré zázemí pro zemědělce. Centrum obce leží u řeky Osoblahy, levém přítoku Odry. Głogówek je jedním z nejstarších měst Opolszczyzny, vede tudy důležité železniční a silniční spojení významné pro ekonomiku a turistický ruch oblasti.
Ve městě se zachovaly středověké památky:
renesanční zámek ze 16. století, radnice (postavená v roce 1608) bašta z roku 1595, vodní věž z roku 1575 a zámecká brána postavená
v roce 1587.
Další informace na internetu:
www.glogowek.pl

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

ODZNAKY NA GARMIN CONNECT

Oblíbené Garmin Odznáčky najdete jak na webovém Garmin Connect tak v mobilní aplikaci Connect.  Můžete je dostat např. za nějakou uběhnutou či ujetou vzdálenost, za 8 hodin spánku, dechové cvičení, aktivitu pod nulou, aktivita před sedmou nebo po desáté hodině, vytvoření tréninku, cíle, novou výbavu a mnoho dalšího.

GARMIN: NECHODÍ NOTIFIKACE NA HODINKY, ODPOJUJE SE BLUETOOTH

U telefonů, které si samy optimalizují baterii např. Huawei, Honor, Xaomi jsou problémy, že se hodně lidem na hodinkách nezobrazují notifikace (SMS, upozornění na volání, zprávy ze sociálních sítí,...), případně se jim odpojuje Bluetooth.

MUSÍ CYKLISTA POUŽÍT CYKLOSTEZKU ?

OD 1.1.2022 PLATÍ NOVELA ZÁKONA O PROVOZU NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH. DOŠLO TAK K ZRUŠENÍ DVOJSMYSLNÉHO VYSVĚTLOVÁNÍ PŘEDCHOZÍ VERZE ZÁKONA. Aktualizováno 26.12.23 Nejvyšší správní soud   potvrdil , že z  § 57 odst. 1 zákona o silničním provozu nevyplývá povinnost cyklisty užít stezku pro chodce a cyklisty . Cyklista je totiž účastníkem silničního provozu ve smyslu § 2 zákona o silničním provozu a náleží mu veškerá práva a povinnosti z toho vyplývající. Není-li pozemní komunikace označena dopravní značkou „Zákaz vjezdu jízdních kol“, může ji cyklista využít i za situace, kdy se v blízkosti nachází stezka pro chodce a cyklisty. Článek na Novinky.cz  / Rozsudek Nejvyššího správního soudu a  tisková zpráva .