PRVNÍ LETOŠNÍ STOVKA

Po pěkném únoru, přišel sychravý březen a na kolo to moc nebylo.
Až ke konci března počasí přeje a tak sedám na kolo a vydávám se na cestu kolem Česko-polské hranice.

Nejdříve mířím po cyklostezce na Město Albrechtice a poté již po cestě do Jindřichova. Zde na křižovatce projíždím kolem sousoší p.Marie (z r. 1757) a místního zámku což je rozsáhlá klasicistní stavba v dobrém stavu s přilehlým parkem s altánkem a plastikami, kterou spravuje samotná obec.
Na konci Jindřichova za hospodou zatáčím doprava a kolem místního statku pak stoupám po silnici přes kopec Svatý Roch. Na vrcholu je zde pěkný výhled jak na českou, tak i na polskou stranu hranice.
na vrcholu Svatý Roch

Prudnik
Po sjezdu na novou silnici mezi Pokrzywna a Prudnikem pokračuji právě na Prudnik. Podél cesty si nelze nevšimnout obrovských poutačů na turistické zajímavosti v okolí.
Až v Prudniku poznávám podle provozu, že je dnes pátek, ale po krátké návštěvě centra už jsem z města pryč a opět pokračuji po takřka prázdných silnicích.

V Krzyzkowice projíždím kolem rybníku a o chvíli již odbočuji na Hlinku, odkud pokračuji dál na Osoblahu. Zde mě na konci obce čeká krátké stoupání již na dnešní třetí hraniční přechod a to Pomorzowiczki.

Glubczyce
Rovinatý úsek mezi alejemi stromů mě pak dovede až do města Glubczyce. Zde fotím nepřehlédnutelný farní kostel Narození nejsvětější Panny Marie a místní radnici s vyhlídkovou radniční věží. Původní radnice byla zničena při bombardování a následném vyhoření. Z radnice tak zbyla jen ruina věže. V roce 2006 - 2008 ale došlo k velké rekonstrukci, z které pochází dnešní pěkný vzhled.

Z Glubczyce pokračuji na jih, po cestě mezi polemi na Branice. Ve Wlodzienin projíždím kolem vyhlídkové věže a parku historie. V Branicích přejíždím přes hraniční most přes řeku Opavu pokračuji do Úvalna a po hlavní cestě zpátky do Krnova.