VÍKENDOVÉ BĚŽKY V JESENÍKÁCH

V Krnově jsem nebyl na běžkách poslední tři roky a sněhu bohužel ubývá také na horách.

Proto rád využívám nabídku a vyrážím s přáteli do Jeseníků.
V sobotu míříme do Nové Vsi u Rýmařova (841 m.), kde parkujeme u zdejší rozhledny. Cesta nejdříve lehce stoupá na rozcestí Mravencovka (893 m.), odkud pokračujeme po běžkařské trase již pěkně do kopce přes rozcestí Pod Malým kotlem (1119 m.) na Alfrédku (1080 m.).

Z Mravencovky na Alfrédku je to cca 4,80 km, pokud by jsme ale šli o něco prudší cestou po zelené tur. trase, byli by jsme na Alfrédce již po 2,7 km.
Po hřebenové cestě poté pokračujeme po žluté tur. trase cca 4,7 km na rozcestí Pod Ztracenými kameny (1122 m.), kde se otáčíme a po stejné cestě míříme zpátky na Mravencovku. Zde mineme naši trasu a pokračujeme do Nové Vsi po takřka paralelní, ale o něco horší cestě.

Info
Vzdálenost: 25,8 km
Nastoupané metry: 414 m.
Teplota: -5 / - 7 °C

Fotohttps://goo.gl/photos/...

Druhý den měním posádku a tentokrát parkujeme v Karlově (708 m.). Oproti sobotě se oteplilo, teploměr ukazoval v Karlově 3 °C, což pro běžky není moc dobré.
Nejdříve pěšky vystoupáme na hřeben (820 m.), odkud pozvolna stoupáme cca 2 km na Mravencovku (893 m.). Sníh se dnes lepí na lyže a často projíždíme kolem přemazávajících běžkařů. Oproti předcházejícími dni z Mravencovky pokračuji tentokrát po zelené tur. trase.

Stoupání nakonec není tak prudké a po 2,74 km jsme na Alfrédce (1080 m.). Teploměr na GPSce mi ukazuje 0 °C a lyže už jedou daleko lepší. Za Alfrédkou odbočujeme doleva na okruh pod kopcem Ostružná. Je to prakticky rovina a po 5,5 km jsme zpátky na na cestě zpátky na Alfrédku. V našem plánu byla zastávka ve zdejším bufetu, ale je zde plno lidí a tak pokračujeme již zpátky do Karlova.

Info
Vzdálenost: 17,5 km
Nastoupané metry: 476 m.
Teplota: +2  / -0 °C

Foto: https://goo.gl/photos/...

Zimní mapa oblasti

Foto:
1. den

2. den