Z JESENÍKU PŘES ZLATÝ CHLUM, REJVÍZ A KOLEM ORLÍKU DO DRAKOVA

Ráno sedáme na vlak a vyrážíme v pěti lidech z Krnova do Jeseníku. Vlak má bohužel malou kapacitu pro kola, ale naštěstí moc cyklistů s námi nenasedá a tak bez problému přijíždíme do naší cílové stanice.

Od nádraží v Jeseníku (455 m.n.m.) se vydáváme přes náměstí a pokračujeme do kopce po asfaltové cestě na "Čertovy kameny" (675 m.n.m.). U restaurace si necháváme kola a pokračujeme cca 100 metrů pěšky přímo ke skále "Čertovy kameny". Cesta nahoru vede po řetězech, ale krátký výstup není vůbec náročný. Za odměnu je nám pak výhled na severní stranu s městy Jeseník a Česká Ves.

Od "Čerťáku" se vracíme zpět po trase k první serpentině, kde odbočujeme doleva a po zelené tur. trase, kde projíždíme také kolem dvou pramenů, pokračujeme lesní cestou na rozcestí "Křížový vrch"(665 m.n.m.). Odbočujeme zde do lesa a po kamenité cestě začínáme stoupat nahoru k rozhledně. Výjezd je celkem náročný, nikomu se z nás se nedaří vyjet nahoru bez šlápnutí na zem. Rozhledna Zlatý chlum (875 m.n.m.) je vysoká 26 m. a pochází z roku 1899. Z rohledny je vidět tak jak z "Čertových kamenů" na Jeseník a Českou Ves, jen z vyšší výšky a také lze dohlédnout za slušné viditelnosti na Praděd.

Od rozhledny se vydáváme po červené turistické trase na Rejvíz. Na začátku nás čeká ještě stoupání, na pár místech ale bohužel nesjízdné kvůli kamenům a kořenům na cestě. Asi za polovinou cesty na Rejvíz už začíná cesta konečně klesat a také cesta se lepší. Z lesa přijíždíme na okraj Rejvízu (792 m.n.m.), nejvýše položenou obec ve Slezsku.
Po 0,5 km přijíždíme přímo do obce, kde po opravě defektu pokračujeme po cyklotrase č.55 k rozcestí za Rejvízem. Doleva vede cesta na Drakov, ale my se vydáváme doprava lesní asfaltovou cestou po cyklotrase č. 6074 (turistické značení). Po cestě se stavujeme ještě na cca 100 m. vzdálený od cyklotrasy "Ruský hřbitov". O něco dál, u "Opavské chaty" (889 m.n.m.) je možnost zkratky po žluté tur.trase, ale ta je podle mých zkušeností dost kamenitá a tak pokračujeme raději dále po cyklotrase.
"Kristova loučení" (1051 m.n.m.) odbočujeme za chatkou z cyklotrasy doleva a vydáváme se do oblasti, kde není žádné značení.

Podle mapy víme kudy chceme jet, ale v terénu to vše vypadá jinak. Hned na prvním rozcestí se vydáváme špatně, ale nakonec i tato trasa nebyla nakonec špatná.

Na začátku je cesta dobře sjízdná, přijíždíme k "Tetřeví chatě" (1130 m.n.m.), nejvyššímu bodu naší cesty. Chata není moc vidět, je kousek od cesty za stromy. Stromy naštěstí nejsou i z druhé strany, kde lze spatřit panorama Jeseníků. Od chaty již klesáme, cesta pokračuje dále lesem ale protože je po deštích, nahoře se ve vyjetých kolejí drží voda, což nám znesnadňuje naší jízdu. Na první křižovatce odbočujeme doprava a taktéž na druhé. Zde si nejsme jisti, protože cesta vede do kopce, ale nakonec se tato varianta ukazuje jako správná (dolů by jsme dojeli k rozcestí pod Rejvízem). Pochvili začínáme klesat a opět se nám na chvíli otevírá obzor.
Nakonec sjíždíme na cestu k Drakovu, kde se dnes konají "Lesní slavnosti". Vystupují zde skupiny rytířů, kejklířů, lapků a také hudební skupiny. Jsou zde i řezbáři, řemeslníci, kováři, farmáři a jarmareční prodejci.

Po této zastávce jíž pokračujeme po lesní asfaltové cestě do Mnichova u Vrbna p.P., odkud pokračujeme po silnici ke Karlovicím, kde odbočujeme na lesní cyklotrasu č. 6070 po které jedeme až ke Kunovu. Dále již naše cesta vede až do Krnova po silnici.

INFO
Vzdálenost 81 km, Prům, rychlost 17 km/h.
nastoupáno 1400 metrů, sestoupáno 1550 m,min. nadm. výška 331 m (Krnov), max. nadm. výška 1132 m.n.m. ("Tetřeví chata")

Trasa: www.gpsies.com/...
Trasa s fotkami: https://www.alltrails.com/...

Z Jeseníku na Čertovy kameny a rozhlednu Zlatý Chlum. Poté po červené tur.trase na Rejvíz
Z Rejvízu na "Kristovo loučení" a poté lesem na Drakov,...