ČESKÝ RÁJ 2009

Květnový sraz Cyklobandy se uskutečnil v květnu v Českém Ráji. Jako základna k vyjížďkám posloužil kemp v Sedmihorkách.

Čt.7.5. Příjezd: Jičín - Sedmihorky 25,4 km
Protože jsem byl v Jičíně dříve, než kamarádi s kterými jsem se měl zde sejít, vydal jsem se do nedaleko vzdálených Prachovských skal (fotogalerie). Kolo mi zde naštěstí uschovali a já jsem mohl pěšky (na kole je zde zákaz) obhlédnou zdejší krásné skalní útvary s mnoha výhledy.

Po obhlídce jsem se vrátil do Jičína, kde na mě již čekali moji spolupoutníci do kempu v Sedmihorkách Dais, Zdeněk, Hrazda a Krtek, kteří už měli v nohách trasu z Pardubic.
V Jičíně jsme se ještě podívali z Valdické na široké okolí Jičína, bohužel chaloupku ševce Rumcajse jsme nemohli shlédnou zevnitř, protože bylo již bylo otevírací době.

Z Jičína vyrážíme směr Rybníček a pak lesem kolem rybníka Němeček. To už máme za sebou nejtěžší stoupání a pokračujeme přes obce Březka, Libunec do Újezdu pod Troskami. Protože již je dost pozdě a chceme přijet do kempu ještě za světla rozhodujeme se pro cestu po silnici směr Turnov. Odbočku do kempu však míjíme (na silnici není žádná směrovka na kemp) a přijíždíme až na kraj Turnova. Proto se otáčíme a již bez bloudění přijíždíme do kempu. Večer nám pak majitelé kempu na terasu propůjčili svoji televizi, a my jsme mohli sledovat čtvrtfinálové utkání na MS v hokeji. Poté jsme ještě pokecali u kempové restaurace, některým ani nevadila chladná noc a vydrželi přes půlnoc.

Vzdálenost: 25 km
Nastoupáno: 242 m.
Čas: 1:31

VIDEO

Pá. 8.5. Sedmihorky - Vyskeř - zříc.Trosky - Sedmihorky 37,4 km
V pátek vyrážíme z kempu kolem lázní Sedmihorky přes skalní oblast zvanou Hruboskalsko. V Hrubé Skále navštěvujeme vyhlídku zvanou "Prachovna", z které je výhled nejen na místní zámek.

Po krátké zastávce pokračujeme dál, navštěvujeme Adamovo lože a o něco dále nádherný výhled na skalní věže nazvaný "vyhlídka na kapelu", která je perlou Hruboskalské oblasti.

Další zastávkou je Kopicův statek, lidová stavba uz roku 1787. V údolí u statku pak nacházíme skalní reliéfy Vojtěcha Kopce. Do skály jsou zde vyryté symboly našich dějin.

Naše cesta pak vede přes Kacanovy, Vyškeř, kde obědváme v restauraci Chlum. Dále pokračujeme kolem rybníků Věžák a Vidlák až do Troskovic.

Zde nás čeká obhlídka zříceniny hradu Trosky, jedna z hlavních atrakcí Českého Ráje. Tato zřícenina je vidět z různých míst oblasti a také je zde pěkný výhled do širokého okolí.

Z Trosek se pak vracíme do kempu kolem Rokytnického rybníka.Večer máme táborák a díky Andymu a Hrazdovi i se zpěvěm za doprovodu kytary. Bohužel nám ale posezení u ohně překazila bouřka a my se museli uchýlit pod stříšku kempové restaurace.

Vzdálenost: 34,7 km
Nastoupáno: 906 m.
Čas: 2:30 hod.

So. 9.5. Sedmihorky - rozhledna na Kozákově - Turnov - Sedmihorky 56,5 km
Sobotní trasa vede kolem Roudenského rybníku a v dáli spatřujeme také zámek Hrubá Skála. Od obce Volavec vidíme také v dáli rozhlednu na Kozákově, ale ještě předtím navštěvujeme rozhlednu Dubecko, kde si klíč vyzvedáme v jednom z místních domků (č.5). Rozhledna je na vysílači O2 a leží v nadm.výšce 390 m.n.m. ,vysoká je 50 m a vyhlídková plošina je ve výšce 33 metrů, vede na ni 176 schodů.

Většina z účastníků srazu pokračuje na zříceninu Rotštejn, další z perel Českého Ráje. Pár jedinců včetně mě, ale pokračuje směr rozhledna na Kozákově. Přes Vesec, Prackov, kde opouštíme silnici a cca na 1,5 km pokračujeme po červené tur.značce až na rozcestí "Pod Kozákovem" (593 m.n.m.). Na vrchol kopce pak stoupáme opět po asfaltové cestě. Kopec je to pořádný a jsme rádi, že už ho máme za sebou. Rozhledna se nachází ve výšce 744 m.n.m. a je z ní nádherný pohled do okolí, např na Krkonoše, Ještěd, hrad Trosky,.... Kozákov také využívají paraglidisté a vedle rozhledny stojí chata KČT "Riegrova chata". Z vrcholu nás pak čeká dlouhý sjezd, přes Záhoří, Pipice, Pelechov do Chloudova.

Dále pokračujeme přes Koberovy, Besedice do Zbirohy. Zde navštěvujeme zříceninu z které je také pěkný výhled na kroutící se řeku Jizeru.

Podél té pak pokračujeme až na kraj Turnova, kde máme zajištěný oběd v restauraci Šetřilovsko. Po výborném obědě pokračujeme do Dolánek u Turnova k Dlaskovu statku.

Zde je však již zavřeno a proto se vracíme kousek zpátky a poté pokračujeme podél slepého ramene Jizery do Turnova...

... a následně lesem, kde nás čekalo prudší stoupání na hrad Valdštejn. Na hradu se nachází mimo jiné sbírka miniatur zdejších zámků a hradů.

Do kempu je to pak kousek z kopce. Dnešní večer pak trávíme na tradiční chatce č.5.kde zábava pokračovala pro některé ještě hodně přes půlnoc.

Vzdálenost: 51,7 km
Nastoupáno: 957 m.
Čas: 3:44

Ne 10.5. Sedmihorky - Sobotka - Poděbrady 72,5 km
Ráno vyrážím se Zdeňkem jižním směrem oblastí Hruboskalsko přes Sedmihorky do Krčkovic. Po prvním kopci chvíli pokračujeme lehce zvlněnou krajinou kolem rybníku Věžák do obce Libošovice.

Zde si v místním krámku kupuji v neděli ! čerstvé koblihy a nějakou energii na další cestu. Od obchodu se vracíme pár metrů zpátky a pokračujeme nádherným Prokopským údolím a poté kolem rybníku Bílý rybník až k hradu Kost

Moc času nemáme a tak hrad obhlídneme jen zdálky a po krátkém prudším kopci pokračujeme do Sobotky. Zde se na kraji obce na chvíli zastavujeme u zámečku Huprecht.

Ze Sobotky nás pak ještě čeká poslední větší stoupání do Rakova. Stoupání máme pro dnešek už celkem dost a proto jsme rádi, že už nás dále čeká jen lehce zvlněný terén. Po sjezdu do Libáně pokračujeme do Rožďálovic, kde si dáváme krátkou občerstvovací pauzu na místním náměstí. Z náměstí pokračujeme dále po hlavní silnici. Po pár kilometrech zjišťuji, že jsem udělal chybu v navigaci a cesta po které jsme se vydali nás vede jiným směrem. Po zhlédnutí mapy zjišťuji, že jsme měli odbočit na náměstí v Rožďálovicích na vedlejší cestu. Naše chybná trasa nás zavede až k hlavní silnici u Nouzova. Musíme si vytrpět několik kilometrů po hlavní silnici, protože první odbočka je až před obcí Dymokury. Přes Dymokury pak pokračujeme po vedlejších cestách přes Číněvěs, Úmyslovice do Pátku, malou obcí před Poděbrady. Zde se loučím se Zdeňkem, který pokračuje na žel.nádraží do Kolína. Já jsem z Pátku po chvíli již v Poděbradech kde pro mě končí putování krásnou oblastí s názvem Český Ráj.