DLOUHÉ STRÁNĚ A PRADĚD NA MTB

Den před odjezdem nejdříve řeším zda z Krnova vyjet cyklobusem nebo vlakem. Trochu se obávám, zda nebude cyklobus obsazený, a tak raději volím cestu vlakem. Oba dva spoje vyjíždí z Krnova skoro ve stejnou dobu kolem půl deváté. Bohužel cesta cyklobusem či vlakem trvá do Jeseníků příliš dlouho. Vlakem přijíždíme do Rýmařova až v 9:40 (46 km) a to ještě v Bruntále jsme přišli o jeden vagón, takže jsme pokračovali do Rýmařova jen s jedním vagónem :)

Z Rýmařova vyjíždíme přes náměstí, poté zámeckým parkem v Janovicích, odkud pokračujeme po cyklotrase č. 6143. Od Ždárského potoku vede trasa krásným údolím podél Podolského potoka. U rozcestí "Žlutý potok" trasa pokračuje doleva po do prudkého kopce. Trasa již vede po nezpevněné cestě až k rozcestí "Nad Skřítkem"

Od Skřítku, který je vrchol silnice mezi Rýmařovem a Sobotínem a nachází se zde motorest, sjíždíme kousek po silnici, aby jsme pokračovali opět lesem. Po krátkém stoupání od silnice trasa klesá až k rozcestí s odpočívadlem "Pod Zadním Hutiskem" Dále naše trasa pokračuje 10 km do kopce až na horní nádrž Dlouhých stráních. Na chvíli zastavuje na "Vyhlídce", protože zde trasa ostře zatáčí doleva má zde průměrný 17 % sklon. Jak se blížíme k Dlouhým Stráním, opouštíme les a spatřujeme vrcholky jesenických kopců, a také špičku vysílače na Pradědu.  Celé stoupání je opravdu náročné, od rozcestí "Pod Zadním Hutiskem" má pak trasa pod horní nádrž na 6 km 9% sklon.

Jakmile se dostáváme na silnici vedoucí k horní nádrži Dlouhých strání, spatřujeme krásná panoramata Jesenických kopců. Kamarád zajíždí se občerstvit ke stánku, já ale pokračuji až nahoru k horní nádrži. Na silnici jsou sice znaky přeškrtnutého kola, ale příkazová značka žádná a proto objíždím skoro celou nádrž. Nikoho neohrožuji, tak mi nikdo ani nevynadá. Po pár fotkách scházím po schůdkách (objíždět nádrž se mi již nechce) za kamarádem ke stánku s občerstvením. Lidí je tu celkem dost.

Od horní nádrže sjíždíme ke spodní nádrži na Dlouhých stráních, ale ještě před ní, před mostem, zabočujeme doprava na lesní cestu. Cesta pomalu stoupá, na začátku se ještě ohlížíme za spodní nádrží a do údolí, kterým se vine silnice směrem do Kout nad Desnou. Pod "Petrovkou" se napojujeme v zatáčce na cestu z Kout n.D, po které trasa vede přeci jen strměji až k chatě Švýcarna. Za Švýcarnou mě ještě čeká
stoupání k rozcestí "Pod Pradědem" a poté již po asfaltu až na nejvyšší bod mé dnešní trasy Praděd (1492 m.).

Z Pradědu klesám na Ovčárnu, kde si dávám polévku a doplňuji pití. Po dalším sjezdu na Hvězdu pokračujeme do Andělské Hory, kde si kamarád dává polévku. Po krátkém stoupání po louce sjíždíme již po cestě do Nových Heřminov. Zde zastavujeme v hospodě, protože cítím že se blíží "hlaďák". Dávám si sekanou v housce, kde je ještě kys.zelí. Chuť s tím zelím je strašná, ale hlad byl zažehnán :). Kolem osmé večerní jsme pak zpátky v Krnově.

Fotogalerie:  https://goo.gl/photos/XLxxqRJiWtbQYVnE9

Trasa:

Trasa s fotkami

Video:

PhotoSpheare - 360°záběr
Dlouhé stráně z jižní a severní strany