Přeskočit na hlavní obsah

Z KRNOVA KOLEM SLEZSKÉ HARTY

Z Krnova jsme vyrazili po cyklotrase č.503. Nejdříve trasa vedla po silnici do Zátoru, odkud cyklotrasa začala stoupat lesem. Nejdříve podél žel. tratě až na lesní křižovatku nad nádražím v Miloticích n.O., a poté až na překřížení silnice mezi Bruntálem a Horním Benešovem.  Za ní už na nás čekalo klesání až k silnici, po které už to bylo jen kousek do Leskovce n.O.

V Leskovci n.M. jsme sjeli odbočili na polní cestu po které jsme se dostali téměř k vodě. Nejdříve jsme jeli po travnaté cestě, kterou později vystřídala asfaltová cesta, po níž jsme přijeli až k silnici vedoucí k hrázi přehrady.

Za hrází jsme ihned odbočili a pokračovali opět podél přehrady. Ke konci asfaltové cesty jsme odbočili na lesní cestu a poté kousek pokračovali přes pastvinu. Ze spodního okraje obce Roudno začalo stoupání s 200 m. převýšením  na rozhlednu. Za horním okrajem obce jsme pokračovali po louce k rozhledně. Až nahoru jsme to však nevyjeli, protože stoupání šplhá až k 26 procentům. 

Rozhledna na kopci Velký Roudný se nachází ve výšce 790 m.n.m. Je to největší a tvarově nejvýraznější z nízkojesenických vulkánů. 


Po návratu na cestu jsme pokračovali na Volárnu, odkud jsme pokračovali po zelené tur. značce. Trasa vedla po zpevněné cestě až do Nové Pláni. Zde jsme v jedné z restaurací doplnili tekutiny a pokračovali až ke křižovatce Černý Most. Opět jsme pokračovali v blízkosti vody, ale zdejší cesta byla nejhorší z celé cesty. Po napojení na asfaltovou cestu jsme pokračovali dále paralelně s přehradou, i když jsme mohli po cyklotrase č. 6161 odbočit směrem na Mezinu. Naše cesta by vyústila přímo na silnici, ale my jsme zkusili cestu podél Černého potoka ústící do přehrady. Tuto cestu doporučuji jen za sucha, protože se tu voda vylívá a zrovna to tu také nevoní. Nakonec nám cesta zmizela a pokračovali jsme úzkou vyjetou stopou v trávě. 

Po podjetí silnice jsme se nakonec přeci jen dostali na naši cestu v Dlouhé Stráni, kde jsme se rozloučili s přehradou a začali stoupat k překřížení silnice v Miloticích n.O., odkud následoval sjezd až k žel.nádraží. Po chvíli jsme nad nádražím odbočili na cyklotrasu č.503 po které jsme klesali po lesní cestě až do Zátoru, odkud již po vedlejší cestě zpátky do Krnova.

Mapa trasy:

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

ODZNAKY NA GARMIN CONNECT

Oblíbené Garmin Odznáčky najdete jak na webovém Garmin Connect tak v mobilní aplikaci Connect.  Můžete je dostat např. za nějakou uběhnutou či ujetou vzdálenost, za 8 hodin spánku, dechové cvičení, aktivitu pod nulou, aktivita před sedmou nebo po desáté hodině, vytvoření tréninku, cíle, novou výbavu a mnoho dalšího.

GARMIN: NECHODÍ NOTIFIKACE NA HODINKY, ODPOJUJE SE BLUETOOTH

U telefonů, které si samy optimalizují baterii např. Huawei, Honor, Xaomi jsou problémy, že se hodně lidem na hodinkách nezobrazují notifikace (SMS, upozornění na volání, zprávy ze sociálních sítí,...), případně se jim odpojuje Bluetooth.

MUSÍ CYKLISTA POUŽÍT CYKLOSTEZKU ?

OD 1.1.2022 PLATÍ NOVELA ZÁKONA O PROVOZU NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH. DOŠLO TAK K ZRUŠENÍ DVOJSMYSLNÉHO VYSVĚTLOVÁNÍ PŘEDCHOZÍ VERZE ZÁKONA. Zde je novela tohoto zákona. Pod ní najdete článek se starou novelou. Novela zákona o  provozu na pozemních komunikacích.  č. 361/2000 Sb., platná  od 1. 1. 2022. ► Nyní platí n epovinné použití cyklistické infrastruktury (smíšené cyklostezky - značky C9a a C10a).  »   Je-li zřízen jízdní pruh pro cyklisty, vyhrazený jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty nebo je-li na křižovatce s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty (značka C8a), je cyklista povinen jich užít v daném místě a směru, ledaže by tím mohla být ohrožena bezpečnost nebo plynulost provozu na pozemních komunikacích. (§ 57 odst. 1 podle bodu 6 tisku 374/8 –   doplnění slov „v daném místě a směru, ledaže by tím mohla být ohrožena bezpečnost nebo plynulost provozu na pozemních komunikacích“ ). Tato změna je citována doslovně  v zákoně o bezpečném